mandag 9. januar 2012

Fem konserter, en bratsj og en kronprinsesse


Forrige uke var vi med og spilte på nyttårskonsertene til SSO. Det var veldig kjekt! Var ikke like vanskelig repertoar som forrige gang. Vi hadde bare øvelse på mandag, tirsdag og onsdagen. 

Onsdag kveld var det konsert på Jørpeland. Da vi var nede på kaien før vi skulle ta på båten så vi dette:

Det var litt gøy å se reklame for konserten vår der det vanligvis står båttider :)

På torsdagen var det ikke øvelse på dagtid. Torsdag kveld hadde vi konsert for Statoil. Det var kjekt, for det er jo de som sponser Talentjakten. På konserten ble vi presentert på scenen.
Kai, meg, Christine og Kristina ble presentert på secnen. Foto: Frode Olsen
Etter konserten var vi invitert til en middag med noen i Statoil, men jeg skulle ta nattog til Oslo så jeg kunne ikke. I Oslo var jeg på Skaugum(!), der kvartetten vår spilte på vismennenes dag (13. dag jul). Jeg fikk håndhilst på kronprinsparet, det var veldig gøy!
På fredagen var den første konserten i Stavanger som var åpen for alle. Det var nesten helt fullt. Kristina så to ledige plasser, men det var det eneste. Jeg så ingen…
Lørdag stod jeg opp kl 10, fordi jeg hadde øvelse med en septett. Det er også en del av Talentjakten at vi får spille kammermusikk med profesjonelle musikere.
På lørdagen var det helt fullt på konserten. Jeg kjøpte de to siste billettene. Den siste konserten var den gøyeste. Utenom det vanlige (solisten som hadde skuespill), så var det "tullekonsert". Alstå at personene i orkesteret kan finne på tull under konserten. Det var en som føk forbi scenen på rulleskøyter i Batman-kostyme når vi spilte "Die Fledermaus". Det var veldig gøy.

Til sammen har jeg spilt 5 konserter denne uken og reist frem og tilbake til Oslo 2 ganger...
Her er en anmeldelse av nyttårskonserten vår, og et fint lite bilde av meg!


-Frida

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar