tirsdag 14. juni 2011

En spennende Opplevelse!

Hei! Jeg heter Kristina, og jeg skal spille fiolin i SSO som en av orkestertalentene denne sesongen. Jeg er 16 år, og går i 10. klasse på Kristianslyst Ungdomsskole i Stavanger. Til høsten kommer jeg til å begynne på St. Olav videregående skole. 
Jeg begynte å spille fiolin i Suzukigruppe på Stavanger kultursskole i  2. klasse, og spiller det fortsatt. Gjennom årene har jeg deltatt på mange seminarer, blant annet Valdres Sommersymfoni, Suzuki kongress i Italia og New Zealand. De siste 3 årene har jeg også spilt i Norges Ungdomssymfoni orkester, og i år er jeg gruppeleder. I tillegg til dette spiller jeg ved Stavanger Kultursskoles Lørdagsskole (talentprogram). Både seminarer, lørdagsskolen, musikkmiljøet og inspirerende spilletimer med bla. Alf Richard Kraggerud og Jan Bjøranger har motivert meg til å fortsette å spille.  
Når jeg ikke spiller fiolin, går jeg i Barne- og Ungdomsteatret på Rogaland teater. Jeg elsker å danse, så jeg bruker også mye av fritiden min i dansestudioet på Steps. Men det går så klart mest tid på øving på fiolin. 
Det å få være med på Talentjakten betyr veldig mye for meg. Jeg tror det kommer til å være en kjekk og lærerik periode med mange utfordringer. Det å spille i et profesjonelt symfoniorkester er en helt annen opplevelse enn det å spille med musikere på din egen alder. Nivået og samspillet vil gi meg nye erfaringer og motivasjon til å satse enda mer på musikk.
Som alle de andre har jeg selvfølgelig en liten drøm om å kunne leve av musikken. Musikken er noe av det viktigste i livet mitt, og et liv uten det kan jeg ikke tenke meg. Gleden av å spille og være en del av musikken er ubeskrivelig stor. Jeg vet ikke helt om jeg ønsker å være orkestermusiker eller solist, men begge deler virker utrolig kjekt!
Med vennlig hilsen Kristina Natlandsmyr

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar