onsdag 8. juni 2011

Gleder meg til mange fine opplevelser!

Hei!  Mitt navn er Kai, og jeg er 17 år. Jeg spiller kornett og trompet, og går på musikklinjen ved Vågen videregående skole i Sandnes. Kornett har jeg spilt siden jeg var 9 år, men trompet er noe jeg har begynt med i det siste. 
Våren 2003 var jeg på en konsert med Stavanger Brass Band. Jeg ble veldig fasinert, og hørte bl.a. en utrolig flott kornettsolo. Det var da jeg bestemte meg for at det var dette instrumentet jeg ville spille. Først begynte jeg i Kampen skolekorps, men etter et år flyttet vi til Tasta og da begynte jeg i Tasta skolekorps. Jeg spiller fortsatt der og trives veldig godt med det. De siste årene har jeg spilt eb kornett og det er alltid nye utfordringer å strekke seg etter. Vi har en utrolig flink dirigent, gode instruktører og motiverte musikanter og foreldre. Dette gjør fellesskapet i korpset veldig bra! 
Høsten 2010 begynte jeg i Stavanger Brass Band, som er et av landets ledende brassband. Jeg trives både sosialt- og spillemessig, og vi i korpset tilbringer mye tid sammen på øvelser, aktiviteter, korpsturer osv.

Jeg spiller ogs
å i Norges Nasjonale Brassband, representasjonskorpset for Norges Musikkorps Forbund under større arrangement. Vi skal bl.a. til Sør-Afrika i slutten av september, i forbindelse med 10-årsmarkeringen av Bands Crossing Borders.

Det
å være med på Talentjakten betyr utrolig mye for meg. Å spille med musikere fra SSO vil være en god kilde for inspirasjon, og jeg gleder meg til å få mange fine opplevelser. Jeg blir ofte mer motivert til å nå mine mål når jeg ser hva som skjer på nært hold. Det blir spennende å oppleve i praksis hvordan det fungerer å spille i et profesjonelt orkester. Jeg får jo oppleve SSO akkurat slik det er, med reelle arbeidsdager og konserter. Siden det er brass band og janitsjarkorps jeg har spilt i hele livet, gleder jeg meg til å prøve noe annet, lære mye og få nye erfaringer.

Jeg dr
ømmer selvsagt om å kunne leve av musikken. Det kunne vært spennende å ha en fast jobb i et orkester, men jeg har ikke tenkt på et spesielt orkester enda. Det høres også spennende ut å være lærer, og kanskje jeg kunne ka kombinert det med å være freelance trompetist!

Hilsen Kai Lindal  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar