lørdag 17. september 2011

Russisk Romantikk

I går spilte jeg min første konsert med Stavanger Symfoniorkester!

Det var sesongens første konsert i klassikerserien, kalt Russisk Romantikk. Christian Vàsquez var dirigent på denne konserten, og Angelica Olivo (fiolin) var dagens solist.

Prøvene startet på tirsdag, og jeg var veldig spent på hvordan det var i SSO. Jeg ble tatt godt i mot av musikerne, og ble kjent med mange hyggelige mennesker. Jeg synes det var kjekt å prøve meg som musiker i SSO, og å oppleve hvordan en vanlig uke med arbeid var.

Da vi satt inne i konsertsalen og var klare til å spille, var jeg veldig spent og smånervøs. Jeg fikk beskjed om å reise meg når konfransieren fortalte at det var et ungt talent i orkesteret. Konfransieren begynte å snakke, på svensk. Jeg prøvde å skjønne alt han sa, men det var vanskelig! Så plutselig hørte jeg navnet mitt, og mange av mine medmusikanter så på meg. Jeg reiste meg og smilte fint til publikum! :)

Konserten gikk veldig bra, og det var en veldig behagelig stemning under hele konserten. Jeg gleder meg til neste konsert!

Det neste som står på planen min er ett par konserter med Stavanger Brass Band, før jeg reiser til Sør-Afrika med Norges Nasjonale Brassband! 

Hilsen Kai :)


Trompetrekka :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar